Taxi Service & Chauffeur Service Amsterdam
"Heb je ooit een taxi besteld via Uber of Bolt, maar werd je rit geannuleerd door de chauffeur? Het is een frustrerende situatie waar we allemaal mee te maken hebben gehad. Maar waarom annuleren chauffeurs nou precies ritten? In deze blog post onthullen we de top 5 redenen achter het annuleren van ritten door Uber en Bolt chauffeurs."
Het is je vast wel eens overkomen dat je een lekke fietsband hebt of net de bus hebt gemist en snel op je werk of op Schiphol moet zijn. Je pakt je telefoon en opent de Uber-app om een taxi te bestellen tegen een betaalbare prijs. Maar de ene chauffeur na de andere annuleert je aanvraag. Wat zit hier achter?
Herkenbaar? Je boekt een Uber voor €10 op de heenweg, maar moet op de terugweg toch een reguliere taxi nemen voor €20 omdat Uber-chauffeurs steeds jouw ritanvraag annuleren. Het prijsverschil is vaak de belangrijkste reden waarom chauffeurs kiezen om jouw rit te cancellen - ze beschouwen de tijd en afstand die ze nodig hebben om jou op te halen en af te zetten als te weinig vergoed. Geef toe, het is een schok om te horen dat Uber chauffeurs normaliter 32% van het tarief wat reguliere taxi's rekenen (het wettelijk maximum metertarief) ontvangen.
Uber-chauffeurs zijn zelfstandige ondernemers (ZZP'ers) die hun diensten via het Uber-platform verlenen met hun eigen voertuig.Hierdoor zijn zij verantwoordelijk voor de onderhoudskosten, verzekering en brandstofkosten van hun voertuig. Zij moeten, na aftrek van al de kosten, ook een goede boterham overhouden en een buffer voor onvoorziene omstandigheden. De chauffeur probeert daarom direct een rit met een hogere vergoeding te vinden, zodat hij eind van de dag een betere omzet kan behalen.
Ondanks dat tarieven op drukke momenten, zoals op een vrijdag- of zaterdagavond of tijdens een festival, hoger kunnen uitvallen, brengt dit ons meteen bij het volgende punt.
Het is geen geheim dat Uber chauffeurs willen verdienen en op zoek zijn naar manieren om hun inkomen te verhogen. Een manier waarop ze dit kunnen doen, is door een surge priced rit aan te nemen. Een surge priced rit is een rit waarbij bepaalde klanten bereid zijn om voor een bepaalde afstand en tijd een hogere prijs te betalen dan wat normaal is.
Door deze ritten aan te nemen, kunnen chauffeurs snel en gemakkelijk meer geld verdienen en meer ritten voltooien in een kortere tijd. Hierdoor kunnen ze hun omzet verhogen en minder kosten maken, aangezien ze geen tijd verspillen aan langere ritten met een lagere vergoeding. Bovendien, tijdens piekmomenten, zoals op vrijdag- en zaterdagavond of tijdens een festival, zijn er meer klanten die bereid zijn om een hogere prijs te betalen voor een rit, waardoor het logisch is dat klanten die niet de surge price willen betalen, overgeslagen worden.
In sommige gevallen kan het voor de chauffeur moeilijk of onrendabel zijn om naar de klant te rijden omdat de locatie lastig te bereiken, denk bijvoorbeeld aan voetgangersgebieden als de Kalverstraat of het Leidseplein in Amsterdam. Het duurt namelijk wel even tot jij naar een locatie kan lopen waar de chauffeur jouw wel kan ophalen. De wachttijd en de moeite is dan in verhouding tot de rit-vergoeding niet rendabel voor de chauffeur.
Om deze redenen kiezen sommige chauffeurs er soms voor om deze ritten niet aan te nemen of te annuleren. Dit kan vervelend zijn voor de klant, maar het is belangrijk om te begrijpen dat de chauffeur zijn eigen bedrijf runt en beslissingen moet nemen die het meest rendabel zijn voor hem. Het is namelijk niet winstgevend voor de chauffeur om tijd en geld te investeren in een rit die niet aansluit op zijn verwachtingen en plannen.
Wist je dat net zoals jij je Uber-chauffeur beoordeelt na afloop van een rit, ze jou ook kunnen beoordelen? Chauffeurs kunnen de pop-up niet wegklikken totdat ze jou een beoordeling hebben gegeven. Dus, als je vaak dronken bent en vervelend gedrag vertoont tijdens je Uber-ritten, is de kans groot dat chauffeurs jou slecht beoordelen. Dit kan ertoe leiden dat je een lagere gemiddelde rating hebt, wat betekent dat chauffeurs jou misschien liever niet als passagier hebben omdat ze bang zijn dat je weer vervelend zult zijn of zelfs in de auto zult overgeven. Daarom zullen ze je rit aanvraag misschien annuleren of zullen ze je helemaal niet accepteren.
Heb je ooit een Uber-rit geboekt tijdens de ochtendspits of avondspits en je verbazing gevoeld over de langere ritduur? Het ritje dat normaal gesproken 20 minuten zou moeten duren, duurt nu 40 minuten. En voor de chauffeur is het nog vervelender: na de rit moet hij nog 30 minuten onbeladen terugrijden voor een relatief lage vergoeding. Geen wonder dat Uber-chauffeurs op bepaalde tijdstippen bepaalde ritten liever niet aannemen! Ze willen niet uren in de auto zitten voor een vergoeding die lager uitvalt dan het wettelijk minimum uurloon.
Is er dan geen manier om op tijd te arriveren op je bestemming, zonder te worden geconfronteerd met vervelende annuleringen of hoge tarieven? Ja zeker! Bij ADT Taxi Amsterdam betaal je misschien iets meer dan in een Uber taxi, maar wij annuleren jouw ritten niet en verhogen niet de ritprijs met het driedubbele wanneer het drukker is. Bovendien zijn de meeste aangesloten chauffeurs in het bezit van een trambaan-ontheffing en kennen ze de Amsterdamse straten als hun broekzak.
Daarnaast kun je bij ons profiteren van scherpe vaste tarieven naar bijvoorbeeld Schiphol Airport, Rotterdam, Parijs, Brussel, Dusseldorf en Antwerpen. Tot slot zijn zowel onze chauffeurs als taxi's in vergelijking tot wat we vaak horen van klanten die een Uber hebben genomen: wel verzorgd en geüniformeerd en zijn hun wagens schoon, modern, luxueus en veilig. Bezoek onze reserveer pagina om direct jouw taxi rit te boeken bij ADT Taxi Services Amsterdam.
"We leveren verschillende taxi services in Amsterdam. Ervaar de luxe en comfort vandaag nog. ADT Taxi Amsterdam is u graag van dienst in Amsterdam en omstreken"
ADT TAXI SERVICES -
Piarcoplein 1
1043 DW Amsterdam
Alle rechten voorbehouden | ADT TAXI SERVICES